רעיון למיזם חדש - מונחים

ארגון בעל משאבים ויכולות

עם פעילות מתמשכת

המפיק ומספק מוצרים ושירותים

למטרת רווח כלכלי

יזמות

תהליך של הקמת ארגון חדש
 

יזמות עסקית

תהליך של הקמת עסק חדש

למטרת צמיחה ורווח
 

יזמות עסקית מבוססת מוצר חדשני

תהליך של הקמת עסק חדש

למטרת צמיחה ורווח

המנצל הזדמנויות עסקיות

ומבוסס על חדשנות וייחודיות

כל עסק ומיזם עסקי מורכב מארבע אבני בניין

  1. המוצר שהעסק מספק (יכול להיות כמובן גם שירות)

  2. השוק אליו העסק פונה - לקוחות ומשתמשים

  3. אופן הפעילות של העסק - תעשייתי, מסחרי, קמעונאי, שירותי וכד'

  4. הכסף אותו הוא מפיק - כולל הכנסות, רווחים והחזר על השקעה

ניתן לנתח ולתכנן כל עסק באמצעות התייחסות לארבע אבני הבניין האלו והעמקה בהבנה ובתכנון שלהן.

תהליך היזמות והפיתוח העסקי מורכב ממספר שלבי תכנון וביצוע.

  • הגדרה ראשונית של הרעיון העסקי -
    אנו מנסים להעריך ולמקד את הרעיון החדש למיזם העסקי.

  • התכנות עסקית -
    בדיקה וחיזוק ההתכנות העסקית והפוטנציאל העסקי של המיזם.

  • תכנון האסטרטגי
    בניית מפת הדרכים להקמת ופיתוח המיזם.

  • תוכנית העסקית -
    ביצוע של ניתוח ותכנון מעמיקים יותר, המבססים את ההתכנות ואת התכנון.

  • גיוס הון -
    כדי לאפשר את גיוס המשאבים הדרושים להק...

כל תהליך יזמות מורכב מתכנון המיזם (יכול להיות רק תכנון אסטרטגי עקרוני או תכנון מעמיק ותוכנית עסקית) ולאחריו יישום וביצוע של התכנון.

בהקמת עסק מסורתי "לואו טקי" לרוב יסתיים תהליך היזמות בשלב אחד של תכנון ולאחריו היישום והקמת העסק. לאחר מכן העסק קם ופועל.

בהקמת מיזם טכנולוגי או סטארט אפ לרוב תהליך היזמות ינוע בין תכנון לבין יישום וביצוע במספר שלבים עד לעסק קיים ופעיל. זאת בהקבלה לשלבי ההתפתחות של המיזם במוצר, בשוק, בפעילות וב...

שוק יעד - הכוונה ללקוחות והמשתמשים אליהם המיזם יפנה. 

אנו מפלחים את השוק לקבוצות הומוגניות לפי קריטריונים שונים, לבחירתנו, או כפי שיתר המתחרים מפלחים. קריטריונים כגון - גיל, מגדר, איזור גיאוגרפי, אופי הפעילות (פרטי, עסקי, מוסדי), גודל, משתמשי סמארטפונים, ועוד.

לאחר מכן אנו בוחרים פלח שוק אחד או יותר אליו אנו נפנה. 

נשמע פשוט. ואכן במקרים של מיזמים ועסקים "רגילים" הצורך של קהל היעד הוא פשוט וברור ואנו מציעים פתרון שהוא טוב יותר או זול יותר מהמתחרים.

עם זאת בהרבה מקרים של מוצרים ושירותים חדשניים, המשימה המאד חשובה של זיהוי והגדרת הצורך של קהל היעד, יכולה להיות הרבה יותר מורכבת. לפעמים אפילו המשתמשים והלקוחות עצמם לא יודעים ומבינים את הצורך שלהם בצורה מספיק טובה וברורה ואנו "נאלצים" להבין טוב יותר מהם צריכים ורוצים.

לעתים תוך כדי תהליך פ...

הזדמנות עסקית מוגדרת כ "שינויים בסביבה העסקית המגדילים את השוק הפוטנציאלי, עם אפשרות לפעילות ורווח עסקי". לדוגמא - גידול צפוי במספר האופניים החשמליים בישראל מהווה הזדמנות עסקית לחנויות אופניים לפנות ולחזק את פעילותן בתחום האופניים החשמליים. דוגמא נוספת היא - גידול גלובלי בכמות וביכולת ההוצאה של בני הדור ה- Y (ילידי שנות השמונים והתשעים במאה העשרים) מהווה הזדמנות עסקית לענפים שונים הפונים לשוק זה.

הגדרת המוצר

המוצר (או השירות) מורכב מחומרי גלם ומרכיבים שונים

המוצר (או השירות) עושה פעולה/ות כלשהי/ן

המוצר (או השירות) מספק ערך ללקוח (באמצעות הפעולה הנ"ל)

למשל -

מזוודת טרולי

מורכבת מבדים וכיסים, רוכסני מתכת או פלסטיק, גלגלי סיליקון, ידיות מתכת ועוד

המזוודה מאפשרת אחסון נייד וקומפקטי של בגדים ועוד

מספקת תועלת של נשיאת בגדים ומטלטלין חשובים עם הנוסע ליעדו וחזרה...

אפליקציית ניווט ווייז

מורכב מאפליקציה למובייל מבוססת מפה, איתור מיקום ו...

על מוצר שהוא המצאה יש אפשרות שניתן להגן מפני העתקה על ידי רישום פטנט. לצורך כך יש לפנות לעורך פטנטים לבדיקה של אפשרויות רישום הפטנט. 

על מוצרים שאינם יכולים לקבל הגנת פטנט ניתן לבדוק אפשרות הגנה על אחד המרכיבים של המוצר על ידי בעלות ייחודית על אותו המרכיב, או שמירת אותו מרכיב בסוד (אם ניתן).

על מוצרים (ושירותים) רבים לא ניתן להגן מפני חיקוי והעתקה. חשוב לזכור שאנו עוסקים ביזמות עסקית שמשמעותה הקמת עסק המבוסס על המוצר ועל כן...

אחורה >

Please reload

ליזמים

מהי יזמות

מרכז הידע ומאמרים

הזדמנויות עסקיות

קישורים ליזמים

מפגשי יזמים

תרמיקס

אודות

תקנון האתר

צרו קשר

לפרסום באתר תרמיקס

למשרדים לפי שעות

כל הזכויות שמורות © לתרמיקס - מקבוצת ט.א.ל 2019

פרטים

ז'בוטינסקי 35 רמת גן

מגדל התאומים 2 קומה E2

טלפון - 03-6129986

פקס - 0537-977300

דוא"ל - info@termiks.co.il

  • Facebook - White Circle
  • YouTube - White Circle

 Icons made by  Freepik from www.flaticon.com