top of page
  • תמונת הסופר/תתרמיקס

הגדרת הענף והגדרת השוק

הגדרת הענף (Industry)

הענף הוא למעשה התעשייה בה פועל או יפעל העסק. לרוב מגדירים את הענף על פי: המוצר שאותו נספק, הטכנולוגיה בה נפעל או הצורך עליו נענה.

על פי הגדרת הענף > ניתן להגדיר את המתחרים הישירים של העסק. ולהיפך, על פי המתחרים הישירים של העסק > ניתן להגדיר את הענף.


הגדרת השוק (Market)

השוק כולל את הלקוחות ו / או המשתמשים אליהם העסק פונה או יפנה. העסק יכול לפנות לשוק אחד וגם יכול לפנות למספר שווקים או פלחי שוק.



בכל ניתוח ותכנון אסטרטגי, חשוב להגדיר נכון את הענף בו העסק פועל ואת השוק אליו הוא פונה. הגדרות נכונות של הענף ושל השוק עוזרות לבנות את מפת הסביבה העסקית בצורה נכונה, לנתח אותה ומזה להבין את האסטרטגיה בה ניתן לפעול.


דוגמא 1 - WIX פועלת בענף של פלטפורמות להקמת אתרים ופונה לשוק של עסקים, חברות וארגונים, בעולם ובישראל, המעוניינים בנוכחות דיגיטלית. דוגמא 2 - We Work פועלת בענף מתחמי עבודה משותפים ופונה למספר שווקים - לשוק בעלי מקצועות חופשיים, לשוק הסטארט אפים וגם לשוק חברות הייטק גדולות. דוגמא 3 - חברה קבלנית משנה בעיבוד עדין של מתכת, פועלת בענף ייצור ועיבוד מתכת ופונה לשוק דנטלי, לשוק אורתופדי ולשוק בטחוני.

bottom of page