פילוח חכם של השוק
- תרמיקס
- 1 במאי 2016
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 21 במאי
פילוח שוק (Market Segmentation) הוא חלוקה של השוק לקבוצות הומוגניות, על פי קריטריונים שונים כגון - גיל, מגדר, אופי פעילות, מצב סוציואקונומי, גיאוגרפיה ועוד.
לאחר שפילחנו את השוק אנו בוחרים בפלח שוק אחד, או יותר, אליו אנו נפנה.
פילוח השוק עוזר לנו למקד את מאמצי השיווק והופך אותם לאפקטיביים ויעילים.
חלק מה"חוכמה" היא:
לפלח את השוק בצורה חכמה (בשונה ממה שהמתחרים האחרים מפלחים את השוק)
לזהות פלח שוק חדש שלא נראה על ידי המתחרים (בשאיפה פלח זה יהיה גם מאד צומח)
דוגמא לפילוח שוק חכם אפשר לראות במהלך מעניין שביצעה חברת יזמות נדל"ן שזכתה בקרקע אטרקטיבית במרכז בתל אביב, כאשר מולה התמודדו חברות יזמיות אחרות וגם קבוצות רכישה פרטיות. במסגרת המהלך ביצעה החברה שיווק מקדים של הדירות בפרויקט לפלח שוק מיוחד - חברי קבוצות הרכישה הפרטיות שהתמודדו מול החברה על רכישת הקרקע.
דוגמא לזיהוי של פלח שוק חדש, עם צורך יחסית חדש, הוא של חברת סטארט אפ צעירה שזיהתה צורך חדש, לאותה תקופה, בשמירה על זכויות יוצרים של - בעלים של תמונות למיניהן, המפרסמים אותן ברשת האינטרנט.
דוגמא נפוצה של "פספוס" של פלח שוק מאד רלוונטי, בקרב עסקים קיימים המעוניינים להתפתח, היא הגדרה ופנייה לפלח שוק של - הלקוחות הקיימים של העסק. (הכי קשה לנו לראות מתחת לאף שלנו)