top of page
תרמיקס

הגדרת שוק יעד - לסטארט אפים ומיזמים

מיזמים וסטארט אפים רבים בתחילת הפעילות מכוונים ל... כולם!


הפנייה ל"כולם" משקפת:

  1. רצון לפזר את הסיכון על פני קהל רחב ככל האפשר

  2. המוצר עדיין בשלב מוקדם ולא ברור למי פונה ונותן את מירב הערך

  3. הצגה של פוטנציאל שוק גדול עבור משקיעים פוטנציאליים

עם זאת, הפנייה ל"כולם", מצביעה על כך שהמיזם עדיין בשלב גולמי!


רוב המיזמים והסטארט אפים דלים במשאבים בשלבים ההתחלתיים וצריכים להיות חדים ועם יתרונות משמעותיים על פני המתחרים בהצעת הערך שלהם ללקוחות. זאת ניתן ליצור רק כאשר אנו מבינים למי אנו פונים ונותנים להם פתרון מעולה וטוב יותר מאחרים.


כמו כן על ידי הגדרת קהל היעד ממוקדת, נוכל למקד את מאמצי השיווק, להיות אפקטיביים ולהגיע לתוצאות ולא "לירות לכל עבר".


דוגמאות מעניינות:

  • אפילו פייסבוק התחילה כפתרון חברתי לסטודנטים באוניברסיטאות בארה"ב. אח"כ התרחבה לאוכלוסיות רבות נוספות.

  • ווייז פונה לנהגים של רכבים בעלי סמארטפונים. פעם היו פחות, וככל שעובר הזמן, יש יותר ויותר...

  • אורקם של פרופ' אמנון שעשוע פונה לכבדי ראייה (כ 250 מיליון איש בעולם) ולא רק לעיוורים (כ- 40 מיליון איש בעולם)...

  • בליווי של סטארט אפ חדש בתחום תיירות - המציע חבילות לינה בבתי מלון בהוזלת מחיר משמעותית, בשיטה חדשנית - המסקנה שעלתה היא לכוון לקהל תיירות הפנים האמריקאי. שוק תיירות הפנים האמריקאי גדול מספיק, מצד אחד, וממוקד מספיק בשביל לשווק אליו בשיתופי פעולה עסקיים עם גורמים בתחום.


bottom of page